kostnadsfri
provmånad

Lämna klagomål


Här kan ni lämna klagomål på www.soffadirekt.se som hanteras av Certifierad E-handel. Vi hanterar endast klagomål på ärenden som du först försökt ta upp direkt med butiken. Detta är inte ett kontaktformulär direkt till butiken.


URL (www-adress) till den e-butik klagomålet avser.
Captcha kod
Ange koden i bilden här intill.
  Jag förstår att detta meddelande skickas till Nordisk E-handelscertifieirng och inte till en e-handelsbutik.

Krav för Certifierad E-handel


För godkänd certifiering skall krav och regler enligt nedan uppfyllas. Certifieraren kan medge undantag vid speciella tillfällen.

Företaget...

  • Skall vara registrerat i Sverige, Norge eller Danmark.
  • Får ej ha ansökt om eller vara försatt i konkurs.
  • Får ej vara på ekonomiskt obestånd.
  • Får ej ha bytt merparten av styrelsen under den senaste 6 månadersperioden.

Sajten...

  • Ska nyttja kryptering där känsliga betaluppgifter skickas eller visas.
  • Ska presentera en personuppgifts och anti-spam policy för kunden.

Certifiering kan återkallas om Nordisk E-handelscertifiering eller certifierare anser att företaget/sajten...

  • Ej uppfyller samtliga krav ovan.
  • Ej fullföljer kundlöften.
  • Ej åtgärdar allvarliga kundklagomål.
  • Ej svarar på kommunikation inom rimlig tid.
  • Lämnar ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part utan kundens uttryckliga medgivande.
  • Skickar nyhetsbrev eller liknande trots att kunden avregistrerat sig från detta.
  • Ej har täckning för påståenden i marknadsföring.
  • Presenterar förvirrande prisuppgifter eller produkt/tjänstebeskrivningar.
  • Har oreglerade skulder relaterade till certifieringen.
  • Visar fasta bilder på märkningen eller märkning som inte är länkad till butikens certifikat hos oss.
  • Bryter mot Svensk, Norsk eller Dansk lag (respektive)